tisdag 31 augusti 2010

Dag 9 i min 100 dagarssatsning

9e dagen idag utan godis, snacks, chips, kakor. Känns såååå bra! Dock har jag varit galet trött idag, tror att det var lite efterdyningar från helgen + att jag inte kunde somna igår. Idag MÅSTE jag bara somna tidigt. Dagen har trots tröttheten varit bra. Jag fick äntligen träffa min härliga kollega Staffan som jag inte sett sen början på juli. Tack för all energi du gav mig idag Staffan!

Och trots enorma tröttheten och att jag bestämde mig medans jag gick till bilen att jag skulle köra hem direkt efter jobbet så greppade jag tag i träningsväskan och gick till gymmet. Det blev svettiga 45 minuter på crosstrainern. Det träningspasset brände 515 kcal enligt maskinen som jag stod på.
515 kcal = 95 gram chips
515 kcal = 100 gram choklad
eller...
515 kcal = 950 gram äpple
515 kcal = 4 kg gurka
515 kcal = 1,2 kg morötter
Det ger lite perspektiv på saker och ting... måste ju erkänna att det är mer än en gång som 100 gram choklad åkt ner i magen... och jepp, det får jag sota för nu ju. Fläskfia-petra! Men nu är det no more med det.

Nu ska jag sova, tjohoo!!
Plufsekramen,
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar