torsdag 26 augusti 2010

Intensiv dag!

Idag började dagen redan 0730 på hotell Panorama, hotellfrukost stod på schemat med min kollega från Tjeckien. Jättemysigt med hotellfrukost och det kändes riktigt lyxigt att göra det på en torsdag "så där bara". Självklart tänkte jag i nyttighetsbanor o tog EN skiva mörkt bröd med kalkon, ett ägg, grönsaker, naturell yoghurt med pumpafrön, havrefras, och så syndade jag med några russin till det. Ingen juice, tog vatten och en stor kaffe istället. Kändes kanon!

Dagen fortsatte med massa möten, inte riktigt så här intensivt tempo som jag hade önskat första veckan efter semestern...Tyvärr har jag känt mig hängig och inte riktigt på topp idag. Kan det vara sockret som definitivt gör sig påmint om att det är på väg bort från min kropp? Nåväl, vid 18-tiden lämnade jag kontoret och bestämde mig för ett gympass. Och herreguuuud va skönt det är nu efteråt. Jag gjorde det! Trots trötthet. Trots hängighet. Jag är nöjd! :)
Passet jag gjorde idag var det som PT Niklas la upp till mig tidigare i veckan. Det är verkligen ett kanonbra pass. Crosstrainer först i 10 min, 2 muskelövningar, Rodd 5-10 min, 3 muskelövning, Löpbandet 10 min, 4 muskelövningar. Stretch efter det. Kanon! Det var dock en äckelgubbe på gymmet idag... han följde efter mig o körde maskiner nära mig, satt o glodde på mig heeela tiden. Urk!

På matfronten har dagen bestått av:
Frukosten beskrev jag tidigare :) GOTT o lyxigt!
Lunch: Färdig Sallad från restaurangen med kräftstjärtar, ett ägg, några oliver, majs, sallad, solrosskott, rödlök, pasta (!!!!, kändes som fiberpasta och det var inte så farligt mkt...men ändå), vinägrette
EM: Äpple
EM: Drickyoghurt innan träningspasset
Middag: Champinjonsoppa från igår, la till lite räkor idag för att få mer protein som känns viktigt efter träningen.

Nu ska jag piffa mig lite, dags för nytt nagellack. I-landsproblem nr 58 är att välja färg... :)
(fast först ska jag sluta gråta... så himla sorgligt program på tv... att jag ska va så blödig! )

Ha det bäst!
Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar