onsdag 25 augusti 2010

Ojojojoj... godissugen!!

Dag 3 idag. Dag 3 av 100 dagar som utmaningen till mig själv är. Säger bara herreguuuud va godissugen jag är! Jag är trött, hängig och har huvudvärk. Jag gissar att sockret är på väg ur kroppen. Jag slutade äta godis i våras också (varför började jag igen???) och precis samma sak hände då, huvudvärk och jättehängig. Jag vet att det kommer att gå över, det gäller bara att härda ut... Och tro mig, det är tufft idag att stå emot frestelserna. Det hände jobbiga saker på jobbet i eftermiddags, sovit dåligt, var alldeles för hungrig när jag var och handlade; alla de faktorerna bidrog till att jag var extremt nära att falla dit. Men, jag klarade det. Puh.

En sak som jag klappar mig själv på axeln för idag är att jag tog ett äpple istället för en muffins på gruppmötet imorse, kändes så himla rätt och så bra.
100 g muffins = 431 kalorier
100 äpple = 56 kalorier

En bra sida att kolla kalorier på är: http://www.kalorit.se/livsmedel/

Min dag har sett ut så här på matfronten:
Frukost: Omelett på 2 ägg, 3 skivor skinka, lite riven ost
Mellanmål: Äpple
Lunch: Indisk mat på Masala Kitchen (åt inget ris, dock ett halvt naanbröd...)
Mellanmål: Äpple
Middag: Champinjonsoppa (gjorde en lite större sats: Champisar, schalottenlök, vitt matlagningsvin, 2 buljongtärningar, persilja, 2.5 dl matlagninsgrädde), jättegott!
Och inte helt oväntat så kommer det bli några morotsstavar alldeles strax.
Nix, ingen träning idag heller. Imorgon ska det bli träning! It's a must! Ska på restaurang både på fredag och lördag så hullet måste röra på sig.

Jag har köpt nya numret av tidningen "S" (jajamensan, massa skvaller, me like!) samt nya "Chic". Kan nog bli en finfin avslutning på denna dagen :)

Hoppas att ni inte blåst bort i höststormarna...
Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar