söndag 29 augusti 2010

Vilken helg! Italien tema :)

Söndag kväll och jag sitter på ett hotellrum i östra Belgien, närmare bestämt Ambiotel i staden Tongeren. Ösregn och 10 grader utanför. Jippijippijippi! Not..... :)
Men inte tänker jag klaga då! Icke sa nicke, jag är i Belgien för ett möte imorgon som jag ser fram emot jättemycket, jag har höga förväntningar på innehåll och resultat. Så håll en tumme att det blir precis som jag vill ha det.

Men vilken helg säger jag bara! Intensivt är bara förnamnet, men guuuu så skoj!
Fredagen:
Träffade Sonja och hennes familj direkt efter jobbet en sista gång innan de skulle ge sig hemåt till Israel. Det var sjukt jobbigt. Riktigt jobbigt. Jag grät i princip hela vägen in till stan, jättejobbigt att inte veta när vi ses nästa gång igen... men de kommer hem till jul så då blir det i alla fall om inte förr.
På väg tillbaka till stan hämtade jag upp Niklas o Johan, hem till mig, öppna bubbelflaska, piffa mig, iväg i taxi till La Cucina Italiana för en helkväll. 9 rätter senare, 5 glas vin och en herrejistanes stor nota var vi i "food-heaven". My god va gott det var! Det enda som inte var tiptop var ryggbiffen som hade lite tendens till att va seg. Men då är jag riktigt petig om jag kommenterar det. Annars var det toppnivå hela vägen genom kvällen. Efter det bestämde vi oss för att fortsätta vår "Italien-kväll" och begav oss till Bishops Arms för att dricka en Nastru Azzuro (eller hur man nu stavar det...italiensk öl är det i alla fall). Jättegott! Där hade vi kunnat sätta stopp för kvällen. Hade varit rätt smart att säga "hejdå" där. Men icke då, bäst att helgardera med en Jägermeister (!!!! Varför??), ja kanske var någon av maträtterna dåliga eller nåt, så som sagt, helgardera stod på schemat. Oh well. Väl uppdrucken jägermeister så fattade jag ju vart den här kvällen var på väg. Jepp, en "rulla-hatt-natt" var på ingång. Och mycket riktigt. Drink på Ruby, Bee och avslutningsvis dans på Queer. Jepp, klockan var 0430 när John Blund hälsade på hos mig. Smart Petra! Smart! Not.
För lördagen var ju planerad sen ett tag med mamma o pappa. Vid 0930 ringde de på dörren o var pigga o fräscha o redo för en mysig helg med sin äldsta dotter som vid det laget inte var vid sitt mysigaste utseende vill jag lova... Tack Clinique och Estee Lauder för att ni dolde det värsta :) Fika o frukost med päronen. Iväg på flyguppvisning på Säve depå, hela dagen. Jättecool uppvisning verkligen! Önskar dock att jag var lite piggare bara... Nåväl :) Fick ju spanat in en och annan italiensk stridspilot :) Och dagens italienska bidrag var avprickat på listan. Lovar att visa bilder snart på dessa underbara män ;)
Mysig kväll med indisk mat hemma hos mig väntade efter uppvisningen.
Idag var vi iväg på en liten shoppingtur (jajamensan, ett nagellack till samlingen blev det ;) ) och grekisk lunch efter det.
Några flygtimmar senare och 1,5 öl i kroppen + ett gäng musslor och några pommes med majjo till det så sitter jag här på mitt rum på Ambiotel. John Blund måste bara komma snart alltså. Jättejättejättetrött...
Summa sumarum en jättebra helg. Intensiv! Och lite inslag av italien, vilket var väldigt välkommet. Allt för att komma ihåg vår underbara semester...

Och självklart ska jag rapportera om mat och träning denna helgen!
Jag har inte ätit en kakbit på hela helgen, hoppade över nötterna som stod på mitt soffbord igår, 2 (!!) rotfruktschips har jag smakat, inte särskilt gott... 3 öl har dock åkt ner. Och självklart middagen i fredags var ju en hyllning till fröken kalori. Vin, drinkar och en jägermeister har åkt ner i "lilla" magen oxå, nam!
Nästan 14000 steg igår och 8500 steg idag. Nåväl, inte optimalt, men okej.

Nu mina vänner står John Blund o knackar på. Bäst att öppna för honom.
Lovar att lägga upp bilder imorgon från helgens eskapader.

Sov gott!
Plufsekramen

1 kommentar: