söndag 12 september 2010

Jag erkänner...

Igår var det dag 20. Jag kunde inte hålla mig längre. Jag åt en bit tårta på lille Ludvigs 1årskalas. En noblessemuffins och en kolakaka åkte ner också. Uaaaahhh! Men det var värt det, det var jättegott! Och klart att man ska äta tårta på lille Luddisens 1årskalas. Oh well. Jag hoppade över allt snacks och godis på kalaset i alla fall... Så godiset har jag klarat mig undan i alla fall. Klapp på axeln till mig själv för det.

Nya tag igen!

Denna helgen har verkligen gjort mig medveten om att hösten definitivt är på ingång. Igår var det duggregn, regn, dimma, ja riktigt jäkla skitgrått helt enkelt. Ohhhh! Jag vill verkligen inte detta! Jag vill inte att det ska vara höst! Och framförallt, ge mig tillbaka mitt solljus! Klockan är strax 21 och det är mörkt ute. Vad är det liksom?? Nej, jag har inte accepterat faktum att hösten är här. Måste jobba mentalt på att hitta alla positiva saker med hösten... snälla inspirera mig! Jag gjorde ett tappert försök och köpte en stickad tröja idag, härlig lila färg... kanske kan bli mysig. Sen när hösten är här. Inte nu.

Nu börjar strax Mamma Mia på tv, mmmm! Härlig film! Och det är definitivt sommar i den filmen :)

Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar