söndag 5 september 2010

Soliga söndag

Dag 14 i 100 dagarssatsningen är här. Känns faktiskt riktigt bra med mit nya hälsosamma liv. Det enda söta som jag ätit under dessa två veckor är efterrätt på La Cucina Italiana förra veckan samt Gino (frukt som gratineras med vit riven choklad) och lite glass igårkväll. Och några glas vin har åkt ner också... Men undantag det så har det bara varit nyttigt hela tiden. Skönt! Och jag känner mig fortfarande väldigt motiverad, så detta ska gå!

Helgen har varit jättehärlig, om än lite väl gäspig igår...
Fredag:
Bra dag på jobbet med trevlig indisk lunch och bra samtal i samband med lunchen. Härligt. Kvällen tillbringade jag hemma hos Lisa som hade "after-work-party-mys". Jättetrevligt och massa god mat. En del av hennes kompisar dansar salsa så rätt var det var så var det spontandans i lägenheten, det såg så härligt ut! (Nej, jag gav mig aldrig in i den matchen... wonder why ;) ) När jag kom hem så tog jag en extra stark melatonintablett (naturläkemedel för sömn) och det fick jag bannemej sota för hela lördagen.
Lördag:
Ja, den där sömntabletten gjorde sig minst sagt påmind vill jag lova. Herreguuuuuuuuud va jag gäspade! Och somnade hela tiden, sov många timmar på soffan igår. Skönt i och för sig, men sunt? Nja, det vet jag inte. Kanske var övertrött också... men ändå. På eftermiddagen åkte jag och Fredrik iväg och handlade massa gott till kvällens middag. Stackars Fredrik fick stå ut med alla mina gäspningar... Nåväl. På kvällen kom även Axel hit och vi 3 åt en superdupergod middag. Förrätt: Antipasti (god skinka, salamisar, fylld salami, shilimarinerad parmesan samt ostfylld chili) Huvudrätt: Lammytterfile med örtbakade grönsaker o creme fraiche sås till det. (Lammet var nog bland det godaste lamm jag någonsin ätit faktiskt) Efterrätt: Gino.
Morötter och gurkstavar med dipsås mumsade vi till filmen senare.
En superhärlig kväll helt enkelt!

Idag väntar tvättstugan alldeles strax. Glamour! Noooooooot! jaja, bara att göra. Sen är resten av dagen som ett blankt blad, inga planer alls. Skönt! Solen skiner så lite sol på balkongen känns som en bra idé :)

Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar