söndag 26 september 2010

Söndag...redan??

Jag blir galen på att tiden går så fort! Söndagkväll redan? Vad hände? Oh well :)
Det har varit en superhärlig helg med massa energipåfyllning, och det var ju minst sagt välkommet...
I fredags var jag hemma hos familjen Olofsson, vilka otroligt underbara människor! Så genuina och härliga! En kanonmysig kväll med bus med barnen, jättegod mat, whisky och härligt samtal. Tack! Efter besöket hos dem stannade jag till en sväng på Incontro, jättemycket folk! Härligt med en drink och bara titta på folk. Spontandans med Lisa gjorde gott för själen också :)
Lördagen spenderades bland annat med pyssel, jag har äntligen tagit fram symaskinen igen. Oj vad jag önskar att jag hade en större lägenhet... Tänk att ha ett rum där jag kan låta symaskinen stå framme alltid... Ett rum med fina hyllor där jag kan ha mina tyger... ett stort klipp/ritbord vill jag ha också... en fin fåtölj ska det vara i rummet också, där vill jag sitta och bläddra i mina sy-tidningar... Jaja, bara att drömma vidare! En dag ska jag minsann ha det så.
Igår kväll var jag på tjejmiddag hos härliga Linda. Oj va längesen det var vi sågs sist... Och det var en riktigt bra kväll, massa skratt, god mat, massa skratt igen :) 8 tjejer och ett antal flaskor vin (jag körde dock...), ja, det blev helt enkelt en massa tjejsnack :) Superhärligt.
Och idag har det blivit mer pyssel, klänningen som jag håller på med blir finfin...(hoppas den passar också).
Jessica och hennes mamma har varit här på lunch idag, fisksoppa med vitlöksbröd. Till efterrätt gjorde jag kladdkaka med grädde och bär till. Supergott. Och ett glas vin blev det oxå, namnam.
Jessica och Gerd är verkligen sååååå härliga människor. Herrejistanes va vi har skrattat här idag! Underbart!

Och nu sitter jag här i soffan. Inser att jag gärna hade varit ledig en dag till... jag skulle gärna pysslat lite till... :) Veckan som kommer nu är maximalt fullbokad så nu gäller det verkligen att se till att få god nattsömn (please inga psycho-drömmar...) för att orka.

Nu börjar strax en ny serie på svt som jag definitivt ska se: Starke man på svt1, Hipp hipp gänget som ligger bakom så det kan ju bara bli succe, eller hur?

Ha det bäst!
Plufsekramen
Petra

P.S Rosenroten verkar faktiskt funka.... känner mig lite piggare än för en vecka sen...

1 kommentar:

  1. Vilken härlig helg! vad skönt att höra att du är lite piggare! Puss och kram, saknar dig massor! // Sonja

    SvaraRadera