fredag 7 januari 2011

Har en längtan...

... efter New York! Oj! Lisa och jag har haft Sex and the City maraton ikväll, tror vi såg typ 12 avsnitt eller nåt sånt :) Och alla dessa NY miljöer får mig verkligen att längta dit. MÅSTE åka dit snart igen. Jag vet inte vad det är med den staden men den gör mig helt, ja nästan förälskad. Töntigt va? ;) Jag verkligen tok-gillar den stan... Oh well. Sex and the City maraton funkar ju också :) Dock hade det varit mumsigt med ett glas vin till.. och kanske lite nötter? Mmmmm!

Idag är det dag 6 på pulverdieten. Seeeeeeegt! Jag vet att snart är det över så nu är det bara att härda ut de sista dagarna. Snart har halva tiden gått. Och det gör ju resultat på vågen så det är värt det. Perfekt kickstart på året. Försöker jag intala mig själv om och om igen. Ni kommer ju ihåg mitt ordspråk: Som man äter får man banta. Så, pulvra på i några dagar är grejen.

Dagen har i övrigt innehållt blomstershopping. Ut med julen och in med våren. Jättevackra blommor köpte jag på plantagen idag. Härligt rosa tulpaner, lila orkideer och framför allt så unnade jag mig en Rosenskärm, http://hibiscus-sinensis.com/tropical/rosenskarm.htm Oerhört vackra!

Nu är det dags för sängen, måste ju vara pigg imorgon. Zumba-dags kl 11. Shake shake shake!

Ha det bäst
Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar