torsdag 6 januari 2011

Mat - överallt!

Har ni tänkt på hur media verkligen överöser oss med olika matprogram/recept/bilder på mat osv? Jag har ju haft lite "kvalitetstid" på soffan idag och zappat runt, både på diverse nyhetssidor på nätet och bland alla kanaler på tv. Och ojojoj, så mycket mat överallt! Det är Gordon Ramsay och Nakne Kocken och Leila, ja you name it. Herreguuuuud va sugen jag är på mat!

Dagen har varit rätt så trist faktiskt. Snön verkar ju vara här för att stanna och det har vräkt ner nästan hela dagen. Inte särskilt inspirerande att utföra stordåd med andra ord. Men mitt i allt gnäll (känns som att jag är rätt gnällig just nu) så fick jag för mig att bona golven (= en miljard vuxenpoäng) så sagt och gjort. Fram med grejerna och fejjade loss. Det var riktigt jobbigt så jag tror jag kommer tillgodoräkna mig det som ett "träningspass light" :)

Sådana här dagar är verkligen inte "min kopp te"... Nej, tacka vet jag att sitta på den här altanen istället.... Härliga minnen!

Imorgon väntar Sex and the City - maraton med Lisa, ska bli kul!

Ha det bäst,
Plufsekramen
Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar