söndag 2 januari 2011

Nytt år - Nya möjligheter!

Hej 2011!
Efterlängtat med en nystart! Som alltid så är det underbart med nytt år, det är ju så mycket lättare att ta tag i livet igen. Och tro mig, nu ska det bli ändring. Jag ser ut som en fettblobba just nu så det måste bara ske ändring. Det här är INTE jag! Usch o blä o fy.

Så, här kommer utmaningen. Yngsta syrran gifter sig den 3 Juli i sommar, nästan om exakt ett halvår med andra ord. Tills dess ska jag:
1. Ha gått ner 20 kg
2. Kunna springa 5:an i Skatås på max 30 min
3. Kunna göra 20 armhävningar på tå

Känns som ett realisktsikt, mätbart och tidsbestämt mål. YES! Nu jäklar!

För att kicka igång det nya året så har jag börjat med de berömda Xtravaganzapåsarna igen... Idag är dag 1. Och min mage kurrar hela tiden... som väntat... det tar ju alltid några dagar att ställa om kroppen till minimalt matintag. Jag kommer hålla på med påsarna i ca 15 dagar, allt för att kickstarta viktnedgången och få en mental push.

Ha det gott, nu ska jag fixa lite grönsakssoppa. Nam!

Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar