fredag 25 februari 2011

Mental traning

Det ar inte bara mina yrkeskunskaper som forbattras under denna 5 veckors vistelsen har i Thailand... min mentala traning far sig sin dagliga dos den ocksa... Trana pa talamod ar ett mission har.

Som ni marker sa skriver jag utan bokstaver med prickar. Varfor det, jo min dator har kraschat idag. Igen. Big time. Och kunde de losa problemet har, icke da. Sa nu sitter jag med en thai lanedator...Forhoppnings sa lyckas IT hemma i Sverige att ominstallera min dator pa mandag... Japp, mitt talamod har provats idag, en hel dag utan dator. Fick tilgang till internet-mail vid 1430... som tur var sa har jag varit i mote nastan hela dagen. Oh well. Inte mycket att gora mer an att trana talamodet. Hela tiden tankte jag "Petra, trana pa ditt talamod, det ar inte vart att bli sur over."

Ikvall var jag pa en restaurang som sag riktigt najs ut. Och maten var verkligen fantastiskt god. Tills notan kom. Den dar fisken som jag bestallde som kyparen sa 'yes mam, fish for one person, no problem'. Bra dar tankte jag. Tydligen tankte de samma sak for fisken de kom in med visade sig kosta 750 baht! Nu ar ju inte det jattemkt pengar i sverige, men har ar det ju en halv formogenhet. Jag forsokte sjalvklart att ifragasatta detta. Och vad far jag for svar, jo " my restaurant only serve this size, is enugh for one person ". Jahapp, vad sager jag om den. Jo, jag reser pa mig o lamnar minimalt med dricks och tanker "Petra, trana pa ditt talamod, det ar inte vart att bli sur over".

Chaufforen imorse sa till mig "Is ok to try  new way, want to see if faster". "Yes, is ok" svarar jag "as long as I am in office 8.10" telemote med usa pa schemat. Jag tanker ju da att han har koll. Men hahahaha pa mig, tji fick jag. 8.35 kommer jag till kontoret. Jaja, nu loste det ju sig anda. Men hela tiden tankte jag "Petra, trana pa ditt talamod, det ar inte vart att bli sur over."
(sen forsokte jag starta min dator h-e och da gick det ju som det gick... oh wel l:) )

Men, sjalvklart ar ju alla dessa problem bara i-landsproblem, eller hur.

Ikvall har jag varit hos frissan! Hur jag tankte nar jag tog beslutet att ga till frissan vet jag inte riktigt, men bra blev det. Japp, jag har varit otrogen mot Kamilla pa hair art dar hemma... jag har klippt mig hos henne i over 5 ar! Men tro mig, det var extremt slitet mitt har och det behovde LOVE nu. Inte om 3 veckor. Sa, jag gick in pa ett stalle pa Paradise Park (samma stalle dar jag gjorde manikyr o pedikyr forra helgen). Jattebra verkligen! Forst tvatt med massage, sen klipp och till slut foning. Jattebra! Sjalvklart kunde de ju inte halla sina kommentarer inne om att mitt har behover fargas... "hahaha, when you color your hair" "You must come back soon " Hahaha, jaja! 
Som ni ser nedan sa har jag full attention :) Sjalvklart blev jag nastan bastis med transan....hahaha!
 Vad ar det i glassen i mitten egentligen......
Val tillbaka pa hotellet sa tog jag en iskall singha i baren, sjalvklart till 'underbar' musik framfort av mr pianoman.... kommentarer overflodiga... 

Nu ska det sovas, imorgon vantar nya aventyr... blir hamtad redan kl 08. Puh! Mer om det imorgon.....Tempel och factory outlet star pa agendan...
Ha det bast!
Plufsekram
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar