söndag 13 februari 2011

Sawasdee ka (eller hej som vi säger i Sverige)

Det är så härligt här i Thailand! Jaaa va jag mår bra! Och vilken fantastiskt underbart bra dag det varit idag! Sovmorgon, hotellfrukost (gissar att jag snart kommer tröttna, men just idag njöt jag ordentligt), sola o bad i poolen, simmat 1000 meter, tränat crosstrainern 45 minuter, god middag ikväll och nu ligger jag i sängen och tar det riktigt manana. Såå skönt! Och välbehövligt. En av de hotellanställda sa till mig nu ikväll när jag kom tillbaka: "oooh miss Andersson, you look so tired" Jahaja. Tack som bara den för den kommentaren :) Måste de vara så brutalt ärliga här i Thailand?

Här kommer lite bilder:

Så här bor jag:
 
Utsikt från rummet

Igårkväll var jag och träffade Staffan som fyllde "29" igår. Först en tur till skräddaren för att prova hans beställningar och efter det var det vin och småplock hemma hos deras vänner. Jättetrevlig kväll verkligen (även om jag var lite trött efter resan såklart)

Min lunch idag vid poolen; Grillad kyckling med Som tam - såååå gott!
 Ikväll var jag på Seacon Square, stort köpcentrum bredvid hotellet. I vanliga fall är ju thailändarna rätt så förtjusta i barnsliga saker som Hello Kitty och sånt. Så, dagen före alla hjärtans dag var det nästintill hysteriskt. Vågar knappt tänka på hur det blir imorgon...

Ha det bäst
Plufsekram
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar