tisdag 8 mars 2011

Beauty-tisdag m piff

Idag har jag testat något nytt. Känns liiiiiiiite crazy.... men va tusan... Jag har förlängt ögonfransarna idag! De klistrar på frans för frans för frans för frans... och vips så är det moviestar-feeling! Absolut att det funkar kvällstid, men hur snyggt och naturligt kommer det att kännas på kontoret imorgon? To be continued... Jaja, 250 kronor (1100 Baht) kostade det och det kommer att hålla 3-4 veckor. Spännande säger jag!

Dagen har varit toppen som vanligt. Jag mår verkligen bra här! Sol, varmt, skönt, god mat osv osv... En kollega (vill ju inte hänga ut någon så no names, men han kommer fråne Belgien och är äldst i min grupp...) sa när han kom hit idag och vi träffades i baren: "Men Petra, jag tyckte att du sa att du skulle banta när du var i Thailand?" Jahaja, nu är det alltså inte bara thailändarna som kommenterar min vikt, utan även europeer. För i helskotta! Sköt ert så sköter jag mitt! :) När tusan blev min vikt en allmänn tillgång och upplägg för diskussion? Skärpning! :) Jag vill gärna lägga in ett citat från min kära far (som inte heller är pinn-smal) här. Ett citat som jag alltid bär med mig och alltid får mig att må bra när det diskuteras vikt: (läs nu detta på bred skånska) "Petra, hade du o jag levt på stenåldern, ja vi hade varit överlevarna" Jag tycker att det säger en hel del! Så hahahaha på er alla smalisar! (och nej, jag är INTE bitter ;) )

Här kommer lite bilder:

Middag i söndags...
Vad är det egentligen i denna drinken??
Här börjas piffningen....
Före.... (och kolla nu inte på alla rynkor)
Efter...

Coolt va? Moviestar-fransar! :)

Nu är det definitivt sovadags.

Ha det bäst!
Plufsekram
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar