onsdag 9 mars 2011

Havet!

Jag har sett havet idag för första gången här i Thailand! Japp, jättebrunt och gyttjigt, men ändå. Jag har varit på leverantörsbesök hela eftermiddagen och efter mötet så tog de med oss till havet. Stället de tog oss till var visst ett populärt tillhåll för fiskmåsar... huga säger jag! De var överallt! Och närgångna! Huga igen! Kändes som att jag skulle få en vinge i ansiktet vilken sekund som helst... Men som sagt, kul att se havet!

Efter havsbesöket tog de med oss in till Bangkok för ett restaurang besök. De tog oss till en italiensk restaurang (lite oväntat...), men oj så gott det var! Det var ingen märkvärdig mat alls, men oj oj oj vilka smaker! Nam! Kanske har ätit för mkt thai de senaste veckorna...?
Hur jag tänkte när jag moffade i mig pizza-slices vet jag inte.. gott - jepp. Bra förberedelse inför provning av kostymen hos skräddaren - nope. Svullen mage var ju bara förnamnet.
Som sagt, provning hos skräddaren, jag var faktiskt nervös! Jag har ingen aning om varför, men det var jag. Trots svullen mage så ser kostymen ut att bli riktigt bra. Gilla!

Lite shopping hann vi med också ikväll, det har visst öppnat en ny night market (den inne i BKK har ju stängt sen några månader tillbaka) och den var vi ju självklart tvungna att besöka. Tack herr leverantör för ideén och att du tog med oss dit :)

Lite bilder...


Oj oj oj va det ska sovas nu.
Ha det bäst
Plufsekram
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar