onsdag 2 mars 2011

Hej där! Nu äntligen dags för uppdatering!

Det har minst sagt varit fullt ös de senaste dagarna. Puh puh puh! Jättebra dagar! Men väl hemma på kvällarna har jag stupat i säng och inte orkat skriva en rad här, men nu så :) Nu är det dags. Så, vad har hänt sen i lördags?

SÖNDAG:
Jag hade ambitiösa planer på att ta med Elise på rundtur i Bangkok och visa Grand Palace. Det är ju så vackert och mäktigt och hör ju lite till "what to do in Bangkok-listan".  Men jag kände att kulturdelen hade fått tillräckligt när vi var i Ayutthaya så jag "bestämde" att vi skulle prioritera poolen istället :) Sagt och gjort. Härliga timmar i solen blev det. Att kunna ligga i solen och läsa en bok, det är sådan lyx! Vilken energipåfyllning! Efter poolen blev det lunch på stammis stället "Seacon Square". Jättegod japansk lunch, nam nam nam! Eller arroy ma som man säger här i Thailand. Mätta i magen påbörjade vi vår färd till BKK. Taxi (jajamensan, tog galet lång tid som alltid... så träning på tålamod fick sig en omgång igen). Skytrain till MBK. Klart som sjutton att Elise måste se MBK! :) Japp, shopping blev det. Klocka, klänning o lite annat smått och gott blev det. Några baht fattigare gick vi vidare till Baan Khun Mae vid Siam Square, såååå god mat! Nam!
En riktigt bra dag helt enkelt!

MÅNDAG:
Leverantörsbesök hela dagen. Säger bara P U H! Jättebra möte dock. Intensivt som sjutton. Men bra. Direkt från möte åkte vi iväg till middagen. 14 personer var vi kring bordet (tack kära leverantör att ni tog den notan  ;) ). Restaurangen vi var på var helt okej, men den låg typ mitt på landningsbanan till flygplatsen.... Annorlunda! "Detta är kapten - Tittar ni till höger nu så ser ni vad de har till huvudrätt på restaurangen"

TISDAG:
Jättebra dag på jobbet! En tjej från produktion hade rundvisning för mig hela förmiddagen. Och WOW säger jag bara! Det är så häftigt att komma in i produktionen! De är så grymt snabba operatörerna! Jag hade inte klarat mig en sekund där... jag hade aldrig kvalificerat :)
På eftermiddagen höll jag "utbildning" för nya fabrikschefen... intressant... snacka om att han grillade mig! Puh! Jag tror dock att jag lyckades svara på de flesta av hans frågor...puh igen!
Japp, trött var jag på eftermiddagen och efter jobbet... Men, klart som sjutton att jag biter ihop! Hur ofta är jag i Bangkok? Inte ofta! På med några lager mascara och täckstift för att dölja de mörkaste ringara under ögonen och iväg till BKK city. Jajamensan, i vanlig ordning är det ju först en lektion i tålamod innan vi nådde slutdestinationen. Taxi. Skytrain. Rusningstrafik. Jobbiga fransmän på skytrain. Puh! Träna tålamod. Träna tålamod. Träna tålamod.
Väl framme så började vi med middag, helt spontant och oplanerat hamnade vi på en restaurang som heter: Queen of Curry. Bara massa falang (utlänningar) på restauragen vilket såklart var lite oroväckande... Trots falang så var maten jättegod! Vi frossade i massa härliga smaker! Servitrisen tittade lite konstigt på oss när vi beställde all mat... :) Klart man måste prova! Efter middagen gav vi oss iväg till destinationen för kvällen: Skybar på Lebua State tower. Det är nog en av de coolaste barer jag någonsin varit på! Inte en BKK resa utan ett besök på Skybar! Den ligger på 66:e våningen och har inget tak... Sky is the limit. Jazzband som spelar skön musik, supergoda drinkar, utsikt över hela bangkok... Ja, sämre kan man ha det!

ONSDAG:
En jättebra dag igen! Hela dagen har jag spenderat i vår "fabrik 2". En fabrik som ligger en bra bit utanför BKK, väldigt fin o modern. Möten hela dagen. Jajamensan jag är trött nu.
Väl tillbaka på hotellet så mötte jag upp Elise och Anki som landade nu på eftermiddagen. Så himla roligt att hon är här! Och härliga svenska skvaller tidningar hade hon med sig :) Och framför allt... SVENSK LÅNEDATOR :) :) :)
Elise, Khanittha och jag gick iväg till Seacon Square (börjar det bli tjatigt?) för middag. Jätttegod japansk middag (igen). Denna gången blev det Shabu Shabu (igen :) ) och det var så inibombens gott. Arroy ma!

Och nu sitter jag här vid datorn. Har förgyllt kvällen med lyxiga aktiviteten "Betala räkningar". Ooohh! Glamour på hög nivå! Och inte helt oväntat så verkar det bli en lektion i tålamod även idag. Verkade ju nästan "too good to be true" där ett tag... Jag försöker ladda upp bilder, men det går uppenbarligen sådär.... Oh well. Kanske bäst att ta hand om John Blund som vill ha uppmärksamhet.

Bilder kommer snart, promise. Måste ju visa coola skybar om inte annat!

Ha det bäst!
Plufsekram
Petra

2 kommentarer:

  1. Jääää, svensk lånedator! ;)
    Vad är ett "skytrain"?

    /Lars

    SvaraRadera
  2. johan di nicci2 mars 2011 kl. 23:44

    äntligen en uppdatering! :D
    jag är så jäkla avundsjuk!
    "because you're worth it"
    ---> johan

    SvaraRadera