lördag 19 mars 2011

Hemma igen.... var är bagaget?!?

Jahapp, hemma igen... Jag har precis sovit 2 timmar på soffan (nattsömnen på flighten hem var sådär... mitt säte gick självklart inte att fälla hela vägen...) och oj va förvirrad jag var när jag vaknade! "Var är jag?" "Var i Bangkok finns sådana här vita funkishus som jag ser genom fönstret"... Gissa hur tacksam jag är på en skala att det faktiskt är sol i Göteborg idag. Jag kunde fortsätta använda mina solbrillor :) Me like!

Ett litet aber idag dock... var är mina väskor? 46 kg bagage är kvar i Köpenhamn... Jaja. Bagaget kommer någon gång efter kl 09 imorgon bitti har jag fått reda på. Som tur är så hade jag packat alla mina nödvändigheter i mitt handbagage så jag ska nog klara mig hyffsat. Men visst är det störigt!

Gårdagen i BKK var såklart jättejobbig. Fy va jag avskyr att säga hejdå! Jag kommer ju att komma tillbaka till BKK, men det var sååå jobbigt. Fy va jag grät! Tur att jag har stora solglasögon att gömma mig bakom... Tjejerna på kontoret var jättegulliga, jag kände mig verkligen uppskattad! De hade förberett med presenter; en jättefin blus som kommer bli perfekt när solen o värmen tittar fram här och så hade Ann gjort en halsduk till mig. På lunchen åkte vi iväg och åt fenomenalt god mat. En riktigt bra avslutning på dessa fantastiska 5 veckor. Och sen blev det såklart stora kramkalaset på eftermiddagen... och tårar. Mitt i allt emotionellt kaos fick jag mig ett gott skratt "Petra - I must say this before you go: You look so much like Barbie". Vad tusan svarar man på ett sådant statement? Tack eller? Är det en komplimang? Jaja, ett gott skratt fick jag.

Innan flighten på kvällen gick Håkan, Johan och jag iväg till Seacon Square (my second home i BKK) och njöt av underbar massage följt av mumsig middag. Toppenavslutning!
Tjejerna innan start....

Och idag när jag landade stod världens bästaste Niklas o väntade på mig på Landvetter. Så härligt att ses igen! Vi åkte iväg till Le Pain Francaise och åt frukost, nam!


Och vips var kl 17. Dags för en dusch och bli människa!

Ha det bäst!
Plufsekram
Petra

P.S Va härligt att det är ljust ute fortfarande! Klockan är över 17! :) Gilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar