lördag 5 mars 2011

Rally-Kalle har hittat till Bangkok...

Nu har det gått några dagar igen sen sist, det har varit fullt ös som vanligt :) Jättebra dagar verkligen!

Min chef och två andra kollegor från Sverige har varit här på besök, jättekul med sällskap igen! I torsdags var vi ute med några av kollegorna från kontoret på middag. Dock blev det en väldigt snabb middag, det blev världens oväder. Herredumilde vad det åskade och regnade! Som alltid när det regnar så blir ju trafiken lite annorlunda här. Det går långsamt... och vägarna är inte byggda för att få undan vattnet. Jag såg bland annat en buss (!!) som fick vattenplaning... galet! Väl tillbaka på hotellet så unnade vi oss en härlig fot/kroppsmassage i en timme. Oj va härligt det var. Hon som masserade mig tyckte att jag skulle komma tillbaka 2 timmar dagen efter, min nacke var visst inte så bra (nähä!). För massagen betalade jag 300 baht... och då var 100 baht av dessa dricks. Med andra ord ca 70 kronor. För en timme! Me like!

Igår blev det lite mys efter jobbet, shopping på seacon square (surprise, surprise), middag på detsamma, kaffe, ja allmännt mysig kväll! Och just det ja, träning blev det först innan Seacon. 5 km på löpbandet - check.

Här njuter vi av iskall öl (och på frågan om vi vill ha is i ölen svarade vi självklart.... Nej tack :) )

 Idag har vi haft utflykt; jag, Khanittha, Anki och Wolfgang. Vi åkte till Damnoen Saduak, med andra ord Floating Market utanför Bangkok. Det var en sträcka på drygt 110 km att ta oss dit och eftersom det är en "morgon marknad" så kan ni själva räkna ut hur dags min klocka ringde imorse...mmm.. svintidigt! Vi blev hämtade redan kl 07. Dock var det inga som helst problem att vakna snabbt; väl i bilen för det visade sig att han som körde bilen, no names (vill ju inte hänga ut någon... men han är tysk och har ett tysk-klingande namn), visade sig ha dolda rally-talanger. Herrejäklar va han körde! Jag och Anki satt i baksätet och höll andan... puh! Khanittha hade sagt innan vi åkte att vi får nog räkna med sisådär 2,5 - 3 timmar till marknaden. Haha, yeah right. Nu hade vi ju rally-Kalle som chaufför så vi klarade den sträckan på lite drygt en timme. Full gas!
På marknaden hyrde vi en båt med chaufför som tog oss runt på kanalerna i en timme. Snacka om annorlunda upplevelse! Jodå, ganska turistiskt, men ändå. Jag köpte lite en klänning bland annat, jättefin! Men när försäljaren frågade om jag ville prova den... ja då blev jag full i skratt. Hur då tänkte jag? Här i båten? Hahaha - no way. Passar den så passar den tänkte jag.
 

 Hattar någon?


Här samlades vi efteråt för att diskutera alla fynd vi gjort :)
 Grillad fisk någon?
 Och mitt bland båtarna så badar barnen.... annorlunda! Undrar hur rent vattnet är...

Tillbaka på hotellet så passade jag och Anki på att njuta av lugnet vid poolen.. Det var nästan att jag hade velat ha något lugnande efter bilresan.. men några timmar vid poolen gjorde susen.
Ikväll har vi varit på Paradise Park och gjort Spa Pedikyr. Underbart!!! 1 timme "ta - hand - om - oss - tid". Middag blev det även på Paradise, nam nam! Och nu sitter jag här på rummet, väldigt redo för att låta John Blund ta hand om mig. Jag har redan satt klockan på ringning till morgondagen, ambitionen är att det ska tränas innan frukost imorgon... Vi får väl se hur det blir med det.

Ha det bäst!
Plufsekram
Petra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar