lördag 11 juni 2011

Monsunregn....

Det finns ju regn och så finns det R E G N... Idag har det definitivt varit R E G N!! Herrejistanes vad det har vräkt ner... Jag frågade när de trodde de skulle sluta, hoppades på att de skulle svara typ "i eftermiddag".. svaret jag fick var "Augusti". Herregud! Tänk alla dessa stackare som bor i slummen och får stå ut med regn i 1,5 månad.

Idag har vi varit runt på en liten shoppingrunda och lite sightseeing, måste ju trotsa regnet. Och som jag brukar säga, det finns dem som har det sååå mycket värre än lite regnvatten.

Här kommer lite bilder från dagen.

Shopping på Crawford Market:

 Vet inte riktigt hur jag hamnade här...
 Fantastiska kryddor...

Ikväll var vi på "min vanliga" restaurang; dvs Kebab and Kurries här på hotellet. Det är en restaurang som jag verkligen hyllar; fantastisk mat och fantastisk service. När jag hade bett om notan idag kommer de med champagne, tårta och presenter! Är inte det helt underbart!? Jag blev så rörd att jag började gråta... stabil tjej ;)
 Kolla texten... See you soon... Naaaw!!
 Här njuter vi för fullt!

En bra dag med andra ord trots enormt mycket regn!

nu ska jag ta fighten med resväskan... det är många shoppingfynd som ska ner på vääääldigt liten yta.

Ha det bäst!
Plufsekram från regniga Mumbai,
Petra

1 kommentar:

  1. Underbart roligt att läsa om dina äventyr i Indien. Wow vilket ställe! Man inser som du säger hur bra man har det! Saknar dig otroligt mycket!// Sonja

    SvaraRadera