söndag 5 juni 2011

Mumbai...fuktigt o vaaaarmt!

Tjena hej bloggen! Det var ett bra tag sen jag skrev några rader hos dig, men nu är jag tillbaka :)

Just nu befinner jag mig i Indien, Mumbai för att vara exakt. Jag har mer eller mindre precis kommit fram till denna intensiva fuktiga stad... Jag vet nog inte vad jag hade för förväntningar egentligen, men jag är väldigt positivt överraskad hittills. Människorna som jag mött hittills har varit helt underbara och verkligen så vänliga! Så, so far so good.
Jobbigt hittills har varit att åka genom slumkvarteren på väg från flygplatsen... Jag har rest mycket i mina dar, men sådanhär slum har jag ALDRIG sett. Det var faktiskt sjukt jobbigt att se det... Det är nog bara att ladda för känslofyllda dagar...

Resan hit gick jättebra, även om jag hade mina tvivel när en gammal tant började hyperventilera av nervositet på bussen på väg till flygplanet. Det hade kunnat bli riktigt jobbigt. Och jobbigt var det att leka tittutleken i över en timmes tid på planet mellan Gbg-Wien. Självklart hamnade jag bakom det enda barnet på flighten. Och självklart ville barnet leka med mig. Visst, jag sa ju inte ifrån och visst jag lekte ju såklart tittut-leken.. Så, ja, jag får skylla mig själv. Men en timme "titt-ut"? Hade hon inte kunnat nöja sig med sisådär 10 minuter eller nåt? :)

Gissa om jag blev liiiite förvånad när jag startade mobilen efter landning här i Indien och får detta sms? Öööhhh... Spanien? Vad missade jag?

Så här ser mitt rum ut...


Nu ska jag smaka på en kall öl, det måste jag vara värd väl? Nam! Måste ju testa de lokala specialiteterna. Lovar att återkomma med recension av King Fisher öl :)

Ha det bäst
Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar