onsdag 8 juni 2011

Ute på landet....

Hotellet som jag bor på nu erbjuder som ”lyx” på deras hemsida att de har rinnande vatten.
Behöver jag säga mer om standarden här?
Som sagt, denna resan har gett mig mycket insikt om hur enormt tacksam jag ska vara över det livet som jag lever.

Jag har flugit upp till en stad som heter Bhuj idag. Staden ligger väldigt nära gränsen till Pakistan, vi kunde visst se Pakistan när vi landade. Temperaturen som mötte mig när jag klev av planet var smaskiga 42 grader. Som tur är så är det ju ökenlandskap, eller väldigt väldigt torrt i alla fall, så hettan är ”torr” och inte fuktig som i Mumbai. Det kändes faktiskt som att stå i en hårfön tidigare idag... GALET!
Leverantören som jag besöker mötte upp på flygplatsen och körde mig till fabriken. En resa genom små små byar med kossor promenerandes på samma naturliga sätt som vi har katter gåendes runt bland husen. Vi höll även på att krocka med en dromedar på väg hit... Annorlunda!

Väl på hotellet så inser jag att rummena här är megasmutsiga. Inklusive lakanen. Sååå jäkla ofräscht! Vad göra? Det lönar ju sig inte att klaga, det är så här det är. Min kollegas rum ser exakt likadant ut. Och byta till ett annat hotell? Ja, knappast ett alternativ va? Det finns nämligen inga andra hotell här. Easy!

Jaja. Jag får väl bara hoppas på att John Blund kommer och knockar mig snabbt som attan... Det skulle vara sååå gott och välbehövligt med en liten whisky eller något, bara för att lugna ner äckelnerverna lite... Men just det ja, det är ju FÖRBJUDET med alkohol i den här provinsen.
Petra – Gujarat Provins: 0-1

Boende här i Mumbai kostar 1500 rupier per månad, ca 240 kronor
 
 Ganska öde ställe jag är på...
 Ser du kossan?



 Utsikt från mitt lyxhotell...
Badsugen?
 Eller kanske en het dejt med John Blund på denna kudden?


Oh well. Det finns ju uppenbarligen dem som har det sååå mycket värre.
Sov gott.
Plufsekram
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar