onsdag 25 januari 2012

Grisafötterna är tillbaka...

Det är så skönt med traditioner... japp, idag slog svullna fötter till med buller o bång. Precis som det visst ska vara när jag är här i Thailand. Seriöst! De ser ut som klumpar... Jaja, går väl över...

Dagen har varit en fin fin dag! Mycket energi på jobbet med bra möten och underbara människor på kontoret! Visst, engelskan är inte helt hundra, men vi lyckas hyffsat förstå varandra. Och nej, vi löser inga världsproblem... men vi reder ut om jag gillar stark mat eller inte, om jag har pojkvän eller inte, ja, ni fattar diskussionerna ;)

Efter jobbet blev det en sväng till Paradise Park för hårfix. Det känns som att de klippte av huuuur mycket som helst, men det är kanske bara en känsla. Får väl se hur det blir imorgon bitti... De tvättade håret, klippte, fönade fina lockar, allt som allt tog det 1,5 timme. Och priset? 300 baht!!! 75 kronor! (Pappa, det klarar inte ens Hassan på Möllan av! :) ) Efter hårfix var det dags för middag. Idag hade jag sällskap av Hanna som är här nu också. Jättekul med sällskap! Men stackars Hanna, det verkar som att hennes mage har lagt av ikväll.. stackaren! Håller alla tummar för att hon mår bättre imorgon stackaren :(

Här kommer lite bilder från dagen:

Så här ser hotellet ut där jag bor
 Anny på kontoret
 Mitt överlevnadskit nu i eftermiddag när tröttheten var som värst. Sur mango med chilisocker, nam!
 Jobba jobba jobba... (japp, jetlagen syns!)
 Accountingtjejerna (som jag aldrig lär mig namnen på...) o Anny
 Jajamensan, vi är exakt samma storlek. Vi funderar på att låna kläder av varandra....hahaha!
 Känns det igen? Piff när det är som bäst :)

Nej, nu är det dags för sängen
Ha det bäst!
Kramen Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar