torsdag 26 januari 2012

Och jetlagen fortsätter...

Nu börjar det nästan bli löjligt. Mellan 3-4 timmars sömn har det varit varje natt nu sen i söndags... INTE Okej.. börjar faktiskt känna mig rätt så sliten :( Men, skam den som ger upp.. Hoppas såklart på att John Blund kommer inatt... Håll en tumme för mig!

Ännu en finfin dag har det varit (även om hjärnan känts som sirap). Bra dag på kontoret, även om det har varit vääääldigt många kommentarer om min vikt idag. Att det kan vara så olika kulturer! Här är de på mig som bara den "Petra - ska du äta allt, du är fet", "Petra-titta så mycket smalare jag är, hahaha". Men jag bryr mig inte längre, bara att inse att vi har väldigt olika kulturer om vad som är ok att säga till andra och inte. Väl tillbaka på hotellet satte jag mig vid poolen och det dröjde inte många minuter förrän jag slumrade iväg. En powernap helt enkelt. Och ojoj va skönt det var att sitta i sen-eftermiddags-solen och bara känna värme. Underbart! Inte konstigt att alla är så glada och lyckliga här, de slipper att frysa!
En sväng på Seacon Square med liten mini-shoppingrunda och middag på ett thai-ställe. Som tam, spicy seafood salad (här slutade jag dock att äta, räkorna var råa... lite väl spännande även för den här cementmagen) och röd curry blev det ikväll. Sååå gott!

Och så självklart lite foton från dagen

Phawinee och jag tog en promenad på lunchen. Nej, det regnar inte. Men här i Thailand vill man absolut inte bli brun, det är fult att vara brun här...
 Spår efter översvämningarna...
 Anny fixade min favoritefterätt till mig idag :) Mango med sticky rice och kokosmjölk. Ojojoj va gott det är!
 Öl med sugrör? Ja, varför inte? Jag är flexibel :)
 Mmmm... som tam...
 Grisafötter! Eller nej, just det, det är ju mina fötter! AJ!

Håll nu tummarna att John Blund dyker upp typ nu strax, eller helst omedelbums...
Ha det bäst!
Kramen Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar