måndag 30 januari 2012

Semester!

Nu är det semester!! Gissa hur underbart det är?
Helgen har varit fin. I lördags var vi 20 personer från jobbet som åkte till en väldigt fattig skola norr om Bangkok, den skolan var väldigt drabbad av översvämningarna i höstas. Planen för dagen var måla om skolan och leka med barnen. Det var helt surrealistiskt att se var vattennivån hade varit... Jag fick se bilder från hur det såg ut under översvämningen, jag kunde inte hålla tillbaka tårarna... Barnen var väldigt glada över att vi var där och de tyckte lekarna som mina kollegor förberett var jätteroliga. Själva målandet var ju såklart jättejobbigt, det är ju synd att säga att det var svalt... Det var längesen jag svettades så mycket. Men att se glädjen hos barnen, ja det var värt all svett. Barnen hade nog inte sett alltför många icke-thai, de tittade verkligen storögt och nyfiket på mig.
Så, en fantastisk dag, många intryck, mycket känslor, och en enorm tacksamhet över vad jag har hemma.
Efter välgörenhetsdagen flyttade jag in till Bangkok city och mötte Niklas och Johan. Såååå kul att vi är här tillsammans! En god middag och några singha blev det :)
Igår hade vi en riktigt slö semesterdag, pool, sol, god mat osv. Vi åkte till Johans lgh och det var jättekul att få ta del av hans liv här i bangkok. Middagen åt vi på en seafood restaurang och ojojoj var gott det var! Vi satt utomhus på dn takservering och det var så härligt!
Livet är bra underbart :)

Nu dags för en ny dag här i underbara Thailand.
Ha det bäst!
Kramen Petra

P.s bloggar från mobilen, så bilder kommer en annan dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar