måndag 23 januari 2012

Tillbaka i underbara Bangkok

Tänk det var ett år sen jag var här sist... snacka om att tiden går galet fort. Men väl här så känns det som att tiden stått stilla, allt här omkring hotellet är sig exakt likt... ja undantag att de har renoverat hisshallen, snyggt :)

Vilken lycka jag kände när jag landade idag. Att få se solen, känna värme, höra fågelkvitter igen...ojoj, snacka om energipåfyllning! Tyvärr kunde jag inte sova så bra på planet, hade oväntat ont i ryggen, så det ska bli ett sant nöje att få sova snart. Jag har hunnit med lite mysgrejer nu på eftermiddagen, det tog till exempel inte många minuter förräns jag låg o skvalpade i poolen, 500 m blev det idag. Alltid nåt :) Sååå skönt vatten! Och självklart var det samma poolkille som sist "Wooow! Miss! You are back" Kul att bli ihågkommen.
Jag gick självklart en sväng på Seacon Square (shoppingcentrat bredvid hotellet) och även det var exakt sig likt. Jag unnade mig en timmes fot och axel massage :) Vet inte riktigt hur min resebudget ska klara det... Jag menar 200 baht, ja det svider ju.. haha, not! 200 baht = 45 kr! För en hel timme! Självklart dricksade jag bra. Efter uppmjukningen åt jag mumsemumsig middag. Och SJÄLVKLART tog jag en välförtjänt Singha till maten. Notan på restaurangen blev 330 baht... typ 85 kronor.. och då beställde jag flera olika rätter för att jag ville få olika smaker..Och tro mig, det var underbart god mat!!! Kärlek!
Här kommer lite bilder på maten jag åt.




Nej, nu är det dags för att kolla om John Blund har hittat hela vägen till Thailand

Ha det bäst!
Kramen Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar