måndag 11 juni 2012

You like spicy food? Eller som vi säger i Kina - "Look lady - Palada bag?"

Kontraster kontraster....
Thailand - mycket handlar om mat, you like spicy? Och inte minst handlar det om vikt där... Jag är så trött på att kollegor petar på min mage och skrattar... Det kan väl ändå inte vara okej??!! Snacka om kulturskillnader....
Nu är jag i Kina, bra dagar! Och fascinerande att se hur landet (och folket!) har ändrats på de 2 år sen jag var här sist. Folk är verkligen service minded och samhället funkar på annat sätt nu. Infrastrukteren inte minst! Men visst handlar det mycket om kommers fortfarande - "Look lady, palada bag". Jag har fortfarande inte förstått vilket märke det är ;)

Här kommer lite bilder från mina dagar i Thailand och Kina. Imorgon bär det av till Korea.
Ha det bäst!
Kram Petra
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar