tisdag 24 januari 2012

Jet-lag...jajamen

Ojoj, inatt vaknade jag vid 0215 och hade väldigt svårt att somna om. Charmigt värre... Oh well. Tack till de högre makterna för bra täckstift + ännu mer tack för att den nya inköparen här i Thailand är en kaffe-älskare! Halleluja moment! Det är ju inte jättevanligt att det dricks gott kaffe här... Så, kärlek att hon hade starbuckskaffebönor på rummet och fixade kaffe imorse. Nam!

Dagen har trots väldigt lite sömn varit en mycket bra dag. Det var såååå roligt att komma tillbaka till kontoret och träffa alla igen. Snacka om stora kramkalaset :)

Efter jobbet blev det en läspaus vid poolen, manikyr på Paradise Park, extremt god middag; provade Som tam, Tom Yum samt Pad thai. Japp, ögat ville mer än magen... orkade självklart inte äta upp allt och nu är jag galet proppmätt. Kanske det hjälper John Blund idag?

Lite funderingar från dagen...
- En kollega - inte från avdelningen, men nämner inga namn :) - kom fram till mig och sa idag: "Wow, you still look like Barbie". Öööhhh.. ok...tack..? Eller..? Är det en komplimang? Fattar fortfarande nada...
- Fabriken Aiphone i industriparken där vi har vår fabrik, vad till verkar de?
- Jag fick lära mig idag vid en diskussion med tjejerna på kontoret om varför många unga väljer att inte skaffa barn... Jo, för att de tror att det kommer bli sån enorm konkurrens om jobb osv när barnen växer upp.. så därför väljer man att inte skaffa några barn. Annorlunda argument! Eller så är det inte annorlunda här... Hur som helst, nytt för mig.

Nej, nu väntar sängen. Fram med melatonintabletterna och be om ett mirakel.

Ha det bäst!
Kramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar