onsdag 23 mars 2011

Sjuk!

Från härliga 30 grader i Bangkok till knappa 5 grader i Göteborg... och vad händer då? Jo, hej hej på dej förkylning! Jag har i princip ingen röst och hostar som bara den. Men oooohh! Jag har verkligen inte tid att vara sjuk nu! Och framför allt, knappast lust att avsluta dessa underbara thailandsveckor med att vara sjuk!? Störigt!
Men som tur är så är jag hyffsat pigg så jag kan jobba hemifrån i alla fall. Det tar lite längre tid, men jag missar inte hela arbetsdagar iaf. Skönt det ju. Måste ju se det positivt :)

I övrigt... ja vad ska jag säga... det är faktiskt rätt skönt att vara hemma igen. Skönt med lite rutiner osv. Men oj vad jag saknar många saker/människor i Thailand.... Det kommer alltid att finnas en plats i mitt hjärta för Thailand och Bangkok... Jag har fått flera gulliga meddelanden från folk på kontoret under dessa dagar jag varit hemma och de skriver att de saknar mig... men sötisarna då! Saknar dem oxå!
Saker jag INTE saknar:
- "You like spicy food"?
- Trafiken
- Duschen på hotellet - var är varmvattnet på Dusit?

Oh well.
Nu ska jag lägga mig på soffan igen och kurera mig.

Ha det bäst!
Hostekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar