måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag med me, myself and I

Hej hej!

Idag var första dagen på kontoret här i underbara Thailand. Och jag kände mig sååå välkommen! Alla är verkligen supergulliga och tar hand om mig. Jag känner mig som en J Ä T T E här dock.... och hon jag umgås mest med på kontoret är typ 1,50 m max. Och kanske väger 40 kg. Max. Så, jepp, jag är E N O R M bredvid henne. Och ännu mer vatten på min kvarn fick jag när jag in i en affär ikväll på Seacon Square som såg ut att ha fina kläder. När jag frågade om de har min storlek så skrattade de! SKRATTADE!! Och inte nog med det, som om inte skrattet var tillräckligt förnedrande, nejdå, då visar de mig gravidkläder. Vad säger man? Tack som fan eller? Eller skulle jag börjat prova och förnedrat mig totalt? Ha, tji fick de. Jag gick därifrån med huvudet högt buret och tänkte att "ni är sååå jäkla små, lycka till o hitta byxor om ni någon gång kommer till Skandinavien - Ha ha!"

Det är ju alla hjärtans dag idag. Kram på er allihopa! Och ojojoj vad det nästan kändes lite ensamt här idag. Så mycket kärlek överallt, hela stan är pyntad och överallt spelas det romantisk musik så till och med jag som normalt är väldigt svag för sådant fick nästan lite kväljningskänsla innan. Too much helt enkelt.

Så här såg det ut när Kesorn fick blommor på kontoret idag. Kul för henne då! :) Skojar bara, såklart jättekul för henne. Och nejdå, jag är inte bitter. Inte alls.

Så här såg min alla hjärtans dag middag ut, så mumsigt så. Japanskt för hela slanten, ja förutom ölen då. 450 Baht, dvs 100 kr. Me like. Självklart åt jag inte allt det där, galet mycket mat. Men det är ju så billigt så då är det ju lika bra att passa på att smaka massa olika saker. Förresten, lunchen på kontoret = 40 baht, strax under 10 kronor. Och då lyxade vi med 3 olika rätter, återigen för att smaka. Galet billigt!

Och den här smakade såååå gott idag. Jag tränade idag efter jobbet, 35 min på crosstrainern, något superjobbigt "hill"-program blev det. Såklart var jag värd den här väl? :) 

Nej, nu är det nog dags att säga godnatt för idag. Undrar hur man säger godnatt på thai? Får nog bli morgondagens mission att ta reda på det.

Ha det bäst
Plufsekram
Petra

1 kommentar:

  1. godnatt = [raadrii sawat]
    avslutas gärna med ka i vanlig ordning.

    SvaraRadera