tisdag 22 februari 2011

Ny karriär?

Ikväll har jag varit "engelska-lärare" åt dessa två thai.....tjejer! Jag var helt säker på att Khanittha sa "guys" igår när hon frågade om jag ville ställa upp o vara lärare... men det visade sig vara "gurrs" alltså girls. :) Där fick jag för att jag skrev igår om att jag kunde minsann förstå thai-engelska... hahaha... jaja :) Vi har haft en väldigt trevlig kväll! Vi var på ett shopping center som heter Central City eller något sådant, promenerade runt, pratade engelska efter bästa förmåga, shoppade lite (japp, bland annat ett nagellack fick det bli... tyckte jag behövde ett...hahaha.. not!). Midddagen åt vi på en vietnamesisk restaurang, även idag; jättegott!

Middagstajm (japp, jag ser ut som en rosa gris...)
 Här köper de blomsterkransar att hänga på sina altare där hemma...

Dagen har varit finfin verkligen. Lite annorlunda start med en kamikaze chaufför som spelade Lisa Ekdahl...Väl på kontoret, så bland det första som händer att en kille från IT kommer in på rummet och säger: Oh! You are so beautiful today! Oj, se där ja. Innan jag fått i mig kaffe... :) Ja, godmorgon på dig också eller vad svarar jag?

Jobbet har funkat fint idag, dock väldigt väldigt trött... kunde inte riktigt somna igår... skumt. 

Idag på lunchen fixade vår "lunch-fixar-kille" en av mina favorit efterrätter... Mango with sticky rice and coconut milk. Sååå gott! Och herregud va mäktigt det är! Bild får komma imorgon, bilduppladdningsfunktionen här verkar ha gått i strejk.

Dags att säga over and out from Bangkok.

Ha det bäst
Plufeskram
Petra

1 kommentar:

  1. HA HA* Så kul syrran att det var 2 tjejer:-) Kan tänka mig så kul du måste haft åt det.
    Vi mår äntligen bra. Vi har jobbat och Ludvig har varit på dagis. När jag hämtade honom idag så dansade han för fullt i deras lekrum:-)
    Tänker på dig syrran! Ha de fin fint! Kramar CIna

    SvaraRadera