lördag 19 februari 2011

Rida elefant - check!

04.45 pip pip... Japp, alarmet gick igång då. Khao Yai National Park var temat för dagen och jajamensan, supertidig upphämtning. Puh! Men det var det värt. 

Vi var en lagom grupp på 11 personer + 2 guider som begav oss till Khao Yai idag.
Gruppen bestod av
Familj på 5 personer från Qatar
En bror o syster från California, superdupertrevliga
Ett par från Belgien, helt ok, var mest för sig själva (och herregud, fashion police måste kommentera här igen; tjejen hade en jumpsuit på sig! Ingen snygg o modern, icke då, tänk baddräkt med långa ben. Jepp lika tajt som baddräkt. Grå sweatshirt material. Undrar var hon har hittat den...)
En tjej också från California, även hon jättetrevlig
Och så jag.
Ganska så bred blandning med andra ord.

Innan vi hoppar över till dagens bildvisning så måste jag berätta vad "systern" från California sa (jag hade enormt svårt att hålla mig för skratt):
"I am so amazed how americanized they are here in Bangkok, have you seen that they actually have traffic lights?" Jag trodde jag skulle dööööö! Hon har nog inte sett mycket av världen :) Hennes bror "räddade" henne och sa: Du menar väl "westernized" :) Hahaha, humor!

Här kommer bilder:

Resan började med ett stopp på en lokal marknad norr om Bangkok. Där fanns verkligen allt möjligt, både levande och redan slaktat... kan fortfarande inte sluta tänka på paddorna som förvarades i en stor korg.. de försökte fly hela tiden...urk. (och nästa tanke, vad gör de med paddorna? Jag har ju mina aningar... men vill jag veta?)

Guiden shoppar loss på marknaden. Frukt och inget annat :)
 Fisk i massor
 O annat smått o gott...


Efter marknaden åkte vi vidare till nästa stopp. Besök på risfält och åka kärra bakom oxar. Annorlunda!

 Jag kanske inte ska gnälla för mycket om fashionpolice?


Efter ox-kärreåkningen kom vi äntligen fram till Khao Yai. Så enormt vacker natur!



 Syskonen från California...

 Nästa stopp var elefantridning, sååå kul!


Som sagt, en helt underbar dag! Nu är jag jättetrött... blir en tidig kväll idag...

Jag har varit o dinerat på Seacon Square ikväll, japanskt blev det. Shabu shabu för att vara exakt.. .sååå gott! Bland det godaste jag ätit hittills måste jag säga.

Nej, nu knackar visst John Blund på här, kanske bäst att låta honom göra "sin grej" :)
Natti natti

Ha det bäst
Plufsekram
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar