söndag 16 januari 2011

M A T - Tjohoooo

Hej mat!
Jag är tillbaka! Tjohooooo! Mat mat mat mat!
Som jag har längtat efter att få tugga igen... Jag började redan igårkväll, Niklas var här på middag. Vi lagade jättegoda fiskpaket, sallad till det o kalla såser gjorda på lätt fraiche. Herreguuuud va gott det var! Och det är så underbart att ha energi i kroppen igen. Mmmm!

Resultatet av 2 veckor på pulver blev:
-8,2 kg
-8 cm på midjan
-2 cm på rumpan
-2 cm på överarm
Ganska så bra start på den här viktresan med andra ord! :)

Idag har jag varit en sväng på stan med Jessica och Gerd. Som alltid, lika supermysigt att träffa dem. Lite shopping + fika är ett lysande upplägg. Och vet ni, vet ni vad jag lyxade med? Jo, en semla........ det kommer att vara årets enda semla och jag tyckte jag var värd den. Självklart har jag lagt med den i kaloriplanen för dagen och kompenserar med mindre intag av annat.

Viktresan för min del fortsätter nu med hjälp av viktklubb.se Den påminner rätt så mycket om den länken jag tipsade om häromdagen, men på svenska + svenska livsmedel. Den amerikanska sidan, sparkpeople.com, hade väldigt mycket amerikanska halvfabrikat  isina recept. Och halvfabrikat känns inte särskilt lockande... Nej, därför får det bli viktklubb.se istället.

Nu är det dags att softa på soffan, mmmmm!

Ha det bäst
Plufsekramen
Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar